widgets

Pages

Tuesday, May 12, 2015

Subhanallah - Setiap tahun lebih 5,000 rakyat British memeluk Agama Islam.






Saya tidak mencari agama............ saya cuma jatuh cinta dengan Islam, itulah kata-kata yang keluar dari mulut Jayne Kemp.

Apabila ditanya kenapa secara ‘dramatik’ menukar agama daripada Kristian Katolik kepada Agama Islam, Jayne yang bertugas sebagai pegawai sokongan komuniti polis berkata “saya jatuh cinta dengan Islam” selepas membantu mangsa keganasan seksual.

Mengikut kajian kebanyakan mereka yang memeluk Agama Islam adalah dikalangan orang kulit putih dan 75% daripadanya adalah wanita.

Jayne Kemp sedang menjalankan tugas rondaan
Beliau yang telah memeluk Agama Islam pada akhir bulan April 2013 memakai hijab semasa menjalankan tugas rondaan di kawasan Eccles, Gtr Manchester dan bercadang untuk menukar namanya kepada Aminah. 

Ibu tunggal berumur 28 tahun ini berkata “Saya ingat sebagai wanita Islam akan dijadikan sebagai hamba dan hanya duduk di dapur, tetapi anggapan saya salah kerana Agama Islam adalah agama yang menghormati diantara satu sama lain”.

No comments: