widgets

Pages

Wednesday, May 27, 2015

KISAH BENAR - Adakah Allah S.W.T. telah menghantar tenteraNya untuk membantu Para Pejuang Islam?.


Siapa lelaki berjubah putih ini?

Pada akhir Januari 2009, rumah Dardunah ini yang terletak di antara Jabal Al-Kashif dan Jabal Ar-Rais Qaram Road, telah dikunjungi oleh tentera tentera Yahudi. Seperti biasa, semua ahli keluarganya telah berkumpul di tengah-tengah rumah.

Anak keluarga tersebut telah disoal siasat dan ditanya beberapa kali oleh tentera yahudi, apa warna pakaian yang dipakai oleh Briged Al-Qassam?, beliau telah disoal siasat selama tiga hari dan bertanya mengenai perkara yang sama berulang-ulang kali, dan akhirnya budak malang tersebut telah memberitahu mereka bahawa pakaian yang dipakai oleh Briged Al-Qassam adalah berwarna hitam.

Dengan tidak semena-mena seorang anggota tentera yahudi telah menjerit kepadanya dan berkata  "Hey, lagi pendusta! Kuasa-kuasa Al-Qassam adalah berwarna putih, ".

Siapakah lelaki berjubah putih ini?

Budak tersebut terkejut kerana Briged Al-Qassam tidak pernah menggunakan pakaian seragam berwarna putih dan menurut salah seorang pejuang Al-Qassam, Multaqa al-Qasami memang benar ada “pejuang lain” yang bersama-sama membantu mereka semasa berjuang memerangi yahudi dan kejadian ini telah berlaku kepada seorang pemandu ambulan yang telah ditahan oleh tentera yahudi, mereka bertanya sama ada dia dari kem Hamas atau Fatah?, pemandu tersebut menjawab bahawa dia bukan dari mana-mana kem, dia hanya pemandu ambulans, "kumpulan berpakaian seragam putih di belakang kamu tadi, dari mana kem mereka?" tentera Israel bertanya lagi, pemandu ambulans tersebut hairan dengan pertanyaan mereka kerana  dia tidak melihat sesiapa di belakangnya  yang berpakaian serba putih.

Lihat video dibawah.............

Seorang penduduk Kampung Ta Al-Islam yang mahu menyelamatkan dirinya daripada serangan Israel telah bertembung dengan beberapa orang pejuang yang menangis di anak tangga sebuah rumah yang hampir musnah, penduduk tersebut bertanya kepada mereka, "Kenapa kamu menangis?" lalu dijawab oleh pejuang tersebut, "Kami tidak takut orang-orang Yahudi tetapi kami menangis kerana ada di medan perang kumpulan pejuang berpakaian seragam putih, berjuang dengan berani. Kami tidak tahu di mana mereka datang dan siapa mereka, " kata pejuang tersebut.

Misteri tentera berpakaian seragam putih diakui oleh pihak Israel sendiri, stesen TV Channel 10, dalam program mereka menyiarkan cerita tentang seorang askar Israel yang buta matanya berkata seorang pejuang yang berpakaian serba putih telah melemparkan pasir di matanya semasa mereka melancarkan serangan ke atas pejuang-pejuang Palestin.

Stesen TV yang sama juga telah menyiarkan cerita tentang tentera Israel memerangi tentera yang berpakaian seragam putih, yang berjanggut dan tidak mati walaupun ditembak bertubi-tubi.

Khatib Masjid Izzudin Al-Qassam, di wilayah Nashirat Gaza, telah ditemubual di TV oleh stesen TV Al-Quds. Menurut Khatib tersebut , seorang pejuang yang telah memasang sebuah ranjau dan tiba-tiba beliau ternampak sebuah helikopter Israel telah menurunkan sejumlah besar tentera mereka, disertai dengan kereta kebal perisai.

Pejuang tersebut telah mengambil keputusan untuk meninggalkan tempat tersebut dan kembali ke tempat persembunyiannya kerana dia berfikir bahawa ranjau yang dipasangnya tidak akan memberi kesan yang maksimum kerana bilangan tentera yahudi terlalu ramai.

Sedang pejuang tersebut cuba untuk meninggalkan tempat tersebut, tiba-tiba dia telah mendengar satu suara yang mengatakan "Kekal di tempat anda, Allah akan menguatkan kamu." suara itu boleh didengar berulang kali, menjadikan pejuang yang terpaku, tidak bergerak dan dia memandang sekeliling, cuba untuk mengetahui dari mana datangnya suara tersebut......... Subhanallah, sebaik sahaja kereta-kereta kebal yahudi melalui kedudukan di mana perangkap yg tersembunyi telah dipasang, letupan yang sangat kuat berlaku menyebabkan semua kereta kebal Israel musnah.

Sementara itu, seorang pejuang, Abu Mujahid, yang berjaga-jaga di pos ketika dia mendengar suara yang sangat kuat seseorang sedang bertasbih, sedangkan tidak terdapat siapapun di sekeliling.

Di Selatan Gaza, iaitu di Maghraqah, beberapa pejuang telah meletakkan perangkap yang tersembunyi dan apa yang mengejutkan kereta kebal tentera yahudi yang melaluinya telah memutuskan kabel tersebut dan para pejuang berkata sesama mereka amat mustahil untuk mereka untuk pergi dan menyambung semula kabel tersebut dan ada diantara mereka menangis kerana terlalu sedih bahawa mereka tidak boleh meletupkan kereta-kereta kebal Yahudi dan sebahagian daripada mereka telah berdoa, . "Ya Allah Ya tuhanku jika engkau tidak memberi kami peluang untuk berhadapan dengan mereka, kami bermohon kepadaMu halanglah mereka daripada mempunyai peluang yang sama", sesungguhnya engkau yang maha pemurah lagi maha mengasihi”, dan dengan tidak semena-mena pada waktu Subuh, kedengaran satu letupan yang sangat kuat telah berlaku ditempat dimana mereka menanam perangkap tersebut dan yang anehnya dan mengejutkan mereka perangkap yang mereka pasang memang benar-benar tidak berfungsi tetapi mereka kehairanan daripada mana lain-lain perangkap tersebut datang dan dipasang oleh siapa, hanya Allah S.W.T. sahaja yang mengetahuinya dan mereka juga mendapati begitu ramai anggota tentera yahudi telah terbunuh didalam kejadian tersebut.

Lagi kejadian aneh semasa para pejuang sedang bertugas di Jabal Rais, sekumpulan burung merpati telah terbang rendah dan mengeluarkan bunyi yang sangat pelik, mereka tidak ytahu daripada mana datangnya burung Merpati tersebut dan merasakan ada perkara pelik akan berlaku para pejuang telah mengambil tindakan menyembunyikan diri mereka dan apabila tiba pada waktu malam kelihatan anjing pengesan yahudi yang telah dilepaskan oleh pihak yahudi tanpa tuannya telah berjaya mengesan tempat persembunyian dan penyimpanan senjata para pejuang, para pejuang mula merasa risau jika pihak yahudi berjaya mengesan mereka dengan bantuan anjing tersebut dan salah seorang pejuang telah berkata-kata kepada anjing tersebut, "Kami para Mujahideen di jalan Allah dan kami diperintahkan untuk kekal di tempat ini, sila bergerak, tidak menyebabkan masalah kepada kami. " Tiba-tiba, anjing itu duduk dan dilanjutkan kaki hadapan manakala lidahnya melekat, salah seorang pejuang telah menghampiri anjing yang terlatih itu dan memberikan beberapa biji buah kurma, anjing tersebut telah memakan buah kurma tersebut dan setelah itu meninggalkan para pejuang.

Sekumpulan angkatan Mujahid Briged Al-Qassam telah dikelilingi oleh tentera yahudi di Tal Ajul, tiba-tiba kabus yang tebal muncul menghalang pemandangan anggota tentera yahudi tersebut akibat dari itu mereka berjaya melarikan diri dan satu lagi kejadian yang berlaku terhadap  Pemimpin Briged Al-Qassam, Abu Ubaidah yang telah mengalami nasib yang sama semasa mereka sedang melancarkan serangan hendap kepada beberapa kereta kebal yahudi, tiba-tiba kabus tebal muncul, tetapi serangan tersebut terpaksa dilakukan dan hasilnya lima askar yahudi terbunuh.

Sebenarnya siapakah yang membantu mereka, para pejuang Palestine ini?, tahukah anda untuk menyertai anggota Briged Al-Qassam ini mestilah mereka yang hafaz Al-Quran 30 juzuk dan taat kepada Allah S.W.T. dan tidak mustahil juga Allah S.W.T. telah menghantar TenteraNya untuk membantu para pejuang Palestine yang telah ditindas dan dianiaya sejak berpuluh tahun dahulu.

No comments: