widgets

Pages

Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah 1434H.



Admin mengucapkan Salam Maal Hijrah 1434H / 2012 kepada semua penghuni Lorong Duabelas dan juga pelawat-pelawat yang sudi melawat blog kami, marilah kita sama-sama memanjatkan kesyukuran kepada Allah SWT yang telah memanjangkan usia dan memberi kesempatan untuk meneruskan  hidup yang masih berbaki, di alam yang fana ini.

Firman Allah S.W.T. didalam Surah An-Nisa’ ayat 100 yang bermaksud:

“Dan sesiapa yang berhijrah di jalan Allah, nescaya ia akan dapati dibumi ini tempat berhijrah yang banyak dan rezeki yang makmur: dan sesiapa yang keluar dari rumahnya untuk berhijrah kepada Allah dan Rasul-Nya, kemudian ia mati sesungguhnya telah tetap pahala hijrahnya di sisi Allah. Dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.”

Hijrah Itu Pengorbanan, Hijrah Itu Perjuangan,

Hijrah Itu Persaudaraan, Hijrah Membentuk Perpaduan.

4 comments:

Unknown said...

Admin budiman...nampaknya blog kita nie dah tersangat ok....boleh saya hebahkan ke peringkat PPKPP TDB?

lorongduabelas said...

boleh aje apa salahnya....... kalau sesiapa yg nak hantar artikal takde masalah suruh diaorg hantar kat email admin - lorongduabelas@gmail.com - kalau boleh artikal yg berkaitan dengan perpaduan atau apa2 artikal yg sesuai untuk blog kita.

Unknown said...

Tahniah Lorong 12. Ada blog sendiri. Cantik dan menarik.

Lorong 12 said...

junaidi mohamad : terima kasih, admin mengalu-alukan jika saudara berhajat untuk menghantar artikal dilaman blog kami, kalau boleh artikal yg berbentuk perpaduan penduduk dan nasihat, terima kasih sekali lagi kerana sudi melawat blog kami.